torsdag 19 september 2013

Newcastle is raining miracles

Skrivet: 2013-09-16

Hejhejheeeeej,

denna veckan har varit så konstig men så fantastisk. Jag har varit så trött, haft lite ont i ryggen och sådana där småsaker MEN vi har sett så många mirakel vilket hjälper mig att arbeta hårdare. 

Sister Huang och jag var på exchange i Stanley vilket var riktigt kul. Jag lär mig så mycket varje gång! Vi har dock inte använt någon bil än eftersom det är zonledarnas bil och den ena zonledaren har varit väldigt sjuk så de behöver bilen betydligt mer än vi så vi kommer nog få ta buss och tåg när vi åker på exchange. Mindre ansvar för min del. haha gött. 

Miracle list:
1. Jag och Sis. Sorge drog ut och sprang en morgon. Hurtigt värre! Inte alls så illa som jag förväntade mig trots mina långa månader utan konditionsträning.

2. Precious. En 22-årig tjej från Zimbabwe gick in på mormon.org hemsidan och ville ha en mormons bok så vi gick förbi i fredags och träffade henne. Helt fantastisk tjej! Hon vill bara stärka sin tro och komma närmre Gud och ville se ifall mormons bok kunde göra det. Vi ska träffa henne imorgon igen.

3. TRE gånger den här veckan har någon kommit fram till oss efter att vi har undervisat någon i biblioteket (vi undervisare där rätt ofta då det ligger mitt i stan och vi träffar en del studenter) och frågat om de kunde få höra om vårt budskap också. TRE gånger! Hur sjukt är inte det? De har bara kommit fram och frågat vad vi gör och var vi undervisar om och frågat om de kunde få höra mer. Crazyy. Sen har inte alla velat undersöka mer efter det första mötet men det är okej. Det är bara så spännande när folk blir nyfikna nog att de kommer fram till en och frågar. I like it. Missionary work the easy way!

Jag tror att det kan vara det för denna gångna vecka. Jag mår bra, jag trivs, jag och Sis. Sorge arbetar på och trivs riktigt bra ihop! Hon är så skön och har en sådan vilja till att arbeta. Vi är på the same page så att säga och vi har kul ihop. Sen att vi bor i en four man flat gör ju inte saken värre heller. haha. Sister Wu är hur rolig som helst. Den lilla kinesen. haha. 

Jag har varit så tacksam den senaste veckan för alla saker som jag har blivit välsignad med. Speciellt för min egen tro och övertygelse (jag vet inte varför vissa av dessa ord får prickar över bokstäverna och andra inte. Inte teknisk nog att klura ut det) över att det budskap som vi delar med oss av är sann. Jag är så tacksam för att jag kan dela det med andra och se hur det kan lyfta dem, stärka dem och hjälpa dem. Jag vet att det har budskapet är sant för att jag har känt det så starkt! Det finns inga tvivel inom mig för jag kan inte förneka de erfarenheter som jag har haft. Jag vet att mormons bok är sann och jag vet att Gud är min Himmelske Fader. Jag vet det och jag önskar att alla kunde känna glädjen som kommer av att ha den här kunskapen. den här känslan.

Ni stärker mig och jag är så tacksam för alla brev och mail och det stöd som jag får.

Jag älskar er!
Kram
Sistah Maggis Strömberg,