tisdag 29 oktober 2013

It's been a canny week!‏

Så nu när jag varit här uppe i Newcastle i nästan två månader så känns det som om jag börjar första deras sätt att prata mer. Har även börjat säga vissa av dem utan att riktigt vilja göra det. Ord som Canny (bra, trevlig, härlig) och proper (it's proper raining outside!!) har börjat slinka in mer och mer så jag börjar känna som om jag försöker härma efter dem men jag känner mig samtidigt ganska så engelsk när jag säger dem så jag tror nog att jag ska fortsätta göra det.

Denna veckan har varit låååång. Ingen direkt anledning. Var på exchange i South Shields måndag-onsdag med Sister Lybbert och det var riktigt trevligt. Sen har vi undervisat David (Jehovas Vittnes David), flera mindre aktiva, en ny undersökare som heter Great. Han är väldigt aktiv i sin kyrka också och vill troligtvis mest bara bible bash men vi hade ändå en väldigt bra lektion med honom i lördags då vi bara sa att det egentligen inte spelar någon roll om vad vi säger eller vad vi tror/inte tror för det är vad Gud säger som spelar roll så läs i mormons bok, be och ta reda på det själv. Det är dock väldigt intressant att höra om vad andra människor tror och tänker och hur vissa kan tro på att Gud inte är en kärleksfull och förlåtande Gud kan jag verkligen inte första.

Jag mår bra! Är trott som alltid men vi kör på och vi hade två mindre aktiva som kom till kyrkan igår! Åååååh vi blev så glada! Sam har verkligen bestämt sig för att komma helhjärtat tillbaka och församlingen älskar henne så det är så kul! 

Hoppas ni mår bra, ha en grym vecka!
Jag älskar er alla!
Kram,
Sister Strömberg