tisdag 22 oktober 2013

Shadow is baptized and brings miracles‏

Hej familjen!

Jag och Sister Sorge har haft en grym vecka. Har haft en sån vecka då jag bara varit sjukt trött men vi har arbetat på och haft riktigt kul så det har varit bra! Det har regnat så otroligt mycket och vi har blivit rätt blöta men det är lugnt för det har inte blivit allt för kallt än så det är skönt.

Så för några veckor sedan var det två indiska kvinnor som kom fram till Sister Sorge och Sister Wu (när vi var på exchange) efter att de haft en lektion med några at the student union. De kom fram och frågade om deras budskap. Uri, dottern pluggar här och hennes mamma kom för att hjälpa henne med allt. Vi har nu träffat dem igen för de har varit väldigt upptagna men de är fantastiska! Det kom till ett dop som vi hade i församlingen i fredags (tjejen som döptes heter Shadow, haha, hon är kines och valde det som sitt engelska namn. Hennes kompis namn är Dream. Så fina de här kineserna alltså) och de älskade det! De kände en sådan frid och berättade hur de hade känt sig så fridfulla efter vår lektion med dem flera dagar tidigare. Punam, mamman, åker hem nästa vecka men Uri vill verkligen lära sig mer och komma till kyrkan. De kunde inte komma nu i söndags eftersom det var stavskonferens men vi ska träffa dem igen nu i veckan. Så spännande! Så mycket potential! Jag var sååå lycklig i fredags efteråt för de var så glada och tacksamma över att ha träffat oss! Jag är så glad att jag kan vara missionär här just nu och kan dela med mig av det här som ger mig så mycket glädje och som jag vet kan ge alla samma glädje!
 
Hoppas ni mår bra, keep dry!
 
Med kärlek,
sister Strömberg