måndag 20 maj 2013

Från 10 till 1

Skrivet: 2013-05-13

Hej kära ni!

Det var jättehärligt att prata med några av er igår! Jag trodde faktiskt att det skulle ge mig hemlängtan men det känns bra. Jag är glad över att vara här och jag fortsätter att arbeta på. 

Så den här veckan har varit lång men också riktigt bra. Har gått från att tänka på alla saker som min kamrat gjorde som irriterade mig till att uppriktigt uppskatta att ha henne som kamrat. Det tog mig några dagar av att hela tiden tänka goda saker om henne. Jag fick nästan tvinga mig att se de goda sakerna istället för de irriterande men nu känns det riktigt bra! Vi hade till och med en undersökare i kyrkan igår. Yeeeeaaa! Gick från att ha 10 undersökare i kyrkan i Huddersfield 2 till att ha 0 första veckan här i Huddersfield 1 men igår hade vi alltså 1! Så det går framåt. haha.

Vädret förra veckan var helt underbart. Kunde gå utan strumpbyxor några dagar men nu har det börjat regna igen men men. 

Ah, kul grej! En av familjerna här i församlingen har en son på mission. Han är i Provo MTC och jag fick reda på att han ska till Grekland och är i samma grupp som Jesper Johansson och Michelle Nilsson! Elder Meade heter han. Åh och berättade jag att jag träffade Mathias Krylborn- numera Elder Krylborn- på the transfer meetings? Det var såå kul!

Den här veckan kommer bli grym. Vi kommer arbeta hårt, hitta fler människor, undervisa de vi har och bara ha en bra vecka. 

Hoppas ni har det bra var och en,
Saknar och älskar er,

/Maggis- Sister Strömberg