torsdag 9 maj 2013

Hola mi familia!‏

Skickat: 2013-05-07

Mi nueva companiera es de Espana. 
Fast tyvärr kan vi inte ha språkstudier där hon lär mig spanska eftersom hon behöver lära sig bättre engelska. Men jag tycker om att tänka att bara genom att vara runt omkring henne så blir jag mer spansk och lär mig språket automatiskt. Hon heter Sister Cruz och har varit ute i 8 månader.

Den här veckan har varit tuff. Väldigt annorlunda andra veckor. Jag blev alltså förflyttad till ett nytt område i Huddersfield och vi öppnade upp det från scratch. Inga undersökare, inget alls. Det har tagit oss några dagar att vänjas vid varandra men det känns bra! Min kamrat var inte så glad över att ha förflyttas och var ganska nere på grund av det och eftersom vi har behövt arbeta hårt för att starta upp området så är det extra tufft. Detta gjorde det tufft för mig också men jag har verkligen försökt vara positiv och framåt och jag har lärt mig mycket redan. Sister Doying var alltid så framåt och orädd för allt och nu har jag chansen att vara det och jag vet att jag kommer utvecklas mycket utav detta. Och tänk om några veckor när vi ser tillbaka på området och kan se hur mycket det har växt! Vi har redan hittat tre undersökare och fler är på väg!