torsdag 9 maj 2013

"I sink people in China need face"+ the incident + transfers‏


Skickat: 2013-04-30

Jag har SÅ mycket att skriva idag men jag ska försöka få med det viktigaste/roligaste/mest minnesvärda.
 
1. "I sink people in China need face" "I am classing" "Hello God, I am Ethan" " Hi God, this is the first time I am talking to you"
Detta är små korta meningar av vad våra härliga Kineser säger i böner, när de pratar med oss eller i sms. Haha, jag älskar dessa människor. Så sköna och oskyldig men så intelligenta och öppna. Så coolt. De kan inte säga "faith" med th så de säger face vilket kan resultera i riktigt roliga situationer.
 
2. The incident.
Aaah, jag vill berätta en sjukt rolig berättelse men jag hinner inte. skriver nästa vecka. hahah det var såååå pinsamt men kommer nog bli en bra missions story sen. Berättar nästa gång!
 
3. Transfers!
När det är transfer week så har vi P-days på tisdagar. Glömde säga det, förlåt. Och nästa vecka kommer jag emaila på tisdag också eftersom det är röd dag på måndagen och vi inte kommer in till biblioteket.
Men jag kommer bli transfered imorgon! Fick reda på det igår. Sister Doying ska träna igen men jag ska bara till Huddersfield 1 så det är samma kapell och samma stad bara ett annat område av staden och en annan församling. Det känns konstigt men okej! Min nya kamrat är inte mandarintalande så det blir intressant!

Älskar er!!