tisdag 25 juni 2013

A week of miracles.



Skrivet: 2013.06.25

Den här veckan har varit helt otrolig! Jag har egentligen bara två personer som jag vill prata om.

Michael- som jag och Sister Cruz undervisade i Huddersfield 1. Han kommer att döpas på lördag!!! Jag kommer troligtvis inte kunna åka dit men jag hoppas att det kommer lösa sig för jag skulle älska att kunna se honom ta det här steget! Han var så mottaglig och villig att lära sig.

CHRISTABEL- Världens mest förberedda människa ungefär. Träffade henne förra måndagen och på en vecka har hon accepterat allt och redan lärt sig så mycket. Hon vill verkligen lära sig och vill döpas så snart som möjligt. Vi har träffat henne nästan varje dag sen vi träffade henne och hon kom till kyrkan igår och hon älskade det. Grät under sakramentsmötet för att hon sa att hon kände en sådan kärlek. Hon har stor tro på Gud och Kristus. Hon är fantastisk. Kommer från Paris.

Jag och Sister Pacis har jobbat hårt men det har varit en bra vecka, vi har arbetat med medlemmarna en hel del och Sister Pacis blir modigare och modigare varje dag. Den här kommande veckan kommer bli lika grym och vi kommer arbeta hårt for att uppnå våra mål. 

Jag älskar det här. Det är såååå tufft och svårt men jag älskar det!

Ha en gryyyym veckan,
Sister Maggis Strömberg