måndag 3 juni 2013

Rumpnisse

Några randoms från veckan:
- Såg en liten flicka som på riktigt såg ut som en av rumpnissarna ur filmen Ronja Rövardotter!  
- Sister Cruz: "Look at my new brush teeth! " 
- "Sometimes hard times might be leading us to something better or saving us from something worse"- Emma Asare-Addo (ward member)

Hej underbara, fina ni! Hoppas ni alla mår bra och njuter av det vackra vädret. Som vi har här borta i alla fall. Mehe. Går utan strumpbyxor idag och bländar alla med mina vita ben men jag tänker att eftersom det mammas gener som gett mig min vita hy och hon är engelsk så borde folket här i England kunna ha överseende.

Bra veckan, tuff som vanligt men bra! Vi har haft flera undersökare att träffas med denna veckan, flera undersökare som har "flogged"/ inte varit där på våra utsatta tider men vi har kämpat på. Jag kom på att jag inte har berättat om Michael. Underbara Michael!

Så för en och en halv vecka sedan var jag och Sister Cruz ute (som alltid) och vi skulle bege oss till en medlem för att äta middag men vi tänkte att vi skulle bege oss dit lite tidigare så att vi skulle ha tid att kontakta folk på vägen. Något som vi inte varit så duktiga på hittills men som vi ständigt arbetar på. Så vi går och ska precis korsa en väg, en liten en, men ändå en väg. En svart man kommer från andra sidan och ska korsa också. Som regel brukar jag inte kontakta människor när man korsar en gata, det är ganska konstigt att stå mitt i gatan. Men ibland måste man "man up" och bara göra allt man kan för att prata med alla. Så jag gjorde det. 

Visar sig att han är jättehärlig och snäll och intresserad. Vi träffar honom två dagar senare ( han kunde inte komma till kyrkan på grund av jobb) och nu en och en halv vecka senare har han varit i kyrkan, vi har träffat och undervisat honom flera gånger och han vill döpas!! Vi har satt ett datum på den 22 juni och han vill verkligen lära sig och han har sagt saker som "I wish I can get as much faith as you have" och "I really do want to change my life" och han bara är gryyyyym. Han är från Ghana vilket är coolt för vi har medlemmar här som är från Ghana. Så nu känner ni Michael.

Vi har några fler som vi arbetar med just nu men han är den som utvecklas mest just nu. Och utvecklas snabbast. Denna kommande vecka ska vi arbeta på att hitta fler nya undersökare, bli bättre på att undervisa människor som vi pratar med på gatan och vid dörren och bara arbeta hårt.

På min mission (och i livet egentligen) vill jag alltid kunna se tillbaka på mig själv och kunna säga att jag är en bättre missionär nu än jag var då. Att jag kan se en utveckling hos mig själv och konstant växa! Och jag vill inte vara en missionär som behöver ursäkter. Ursäkter är för lata människor. Not for me. Have fun, love everyone but work hard and focus on the work!

Jag älskar er och saknar er!
Love,
Sister Stromberg.


Nästa vecka är transfers så vänta med att skicka brev om ni skriver till lägenhetsadressen! Vet ej vad som kommer hända med transfers, kommer troligtvis stanna men man vet aldrig! Och P-day är på tisdag nästa vecka på grund av transfers!