tisdag 11 juni 2013

I am PREGGERS‏

Skrivet: 2013-06-11

JAPP you read it right. Jag är "gravid" som vi säger som missionärer. När någon tränar en helt ny missionär så kallas det att det blir deras mamma. Så Sister Sprague var min mamma på min korttidsmission och Sister Doying här i England. 

Så igår kväll var transfer calls. Alla går hem vid åtta och väntar i lägenheten på ifall de kommer få ett samtal eller inte för att få veta om de kommer bli distriktsledare, zonledare, om de kommer flytta eller om de kommer träna. Och igår fick jag reda på att jag kommer träna! Jag vet inte vem än men imorgon kommer jag att träffa henne. En helt ny greenie. Vilket är komiskt då jag fortfarande är en greenie. I stort sätt. MEN det känns bra. Hade en liten freak out igår kväll men nu ser jag fram emot det. Ska bli så spännande. Speciellt eftersom vi nu ska white wash igen. Japp, jag flyttar igen. Lämnar Huddersfield och åker till Bradford. Vilket visserligen inte är långt härifrån men det är i en annan zon. Så läskigt och jag vet att det kommer bli riktigt tufft. Men det kommer bli grymt!!

Har inte adressen dit än så vänta med att skriva brev tills jag kan ge er den.
Älskar er!
Sister Maggis Stromberg