fredag 19 april 2013

En massa religioner i en och samma vecka!‏


Skickat 2013-04-15

Hej fina ni! 

Ännu en ganska tuff vecka. Dock mer fysiskt än förrut. Eller lite utav allt. Jag har varit SÅÅÅÅ trött. Hjälpe mig. haha. Men vi har också sett mycket framgång! Vi har hittat flera nya undersökare, får se hur stabila de är bara, och flera av vara undersökare har börjat progress- röra sig framåt? (vad heter det på svenska??? Gaaah.) 

En kul grej som hände var när vi hade utbyten. Jag åkte till Meltham, ett närliggande område, och var där med Sister McKay och vi dörrknackade vilket var intressant. En ny erfarenhet för mig. Vi träffade 
på en man som bjöd oss in för att de strax skulle ha bibel studier. Vi gick in lite for att prata med honom, det var han och en annan man och hans fru. Det första han säger till mig, efter att vi förklarat att vi verkligen tror på bibeln också men att vi tror att mormons bok är ännu ett testamente om Kristus, så sa han: " You were told to say that, weren't you? They told you to say that right?" 
Jag blev sååååå irriterad. Jag visade det dock inte. Jag väntade tills han predikat färdigt för mig och förklarade sen att jag av egna erfarenheter visste att det jag sa och trodde på var sant. Inte för att någon sagt till mig att tro på det. haha. Han var dock väldigt trevlig. Inte för att vi fick sagt särskilt mycket haha.

Sen dagen efter när vi var på väg till några medlemmar så träffade vi en annan man som var väldigt trevlig också men som började prata om hur vi mormoner stödjer politik och krig och han VÄGRADE lyssna på något vi sa. Han var helt besluten om att så var fallet. Jahopp. Alltid lika kul när någon annan försöker säga till en vad man tror på. Men men, vi vill inte bibel bash eller battle någon och vi har full förståelse för att folk tror olika. Handlingsfrihet är bland det viktigaste vi har. Men jag blev ändå irriterad när någon försökte säga till mig vad jag tror på. haha

Ah. Igår kväll så var vi i Leeds på missionspresidentens möte och vi lyckades missa tåget hem haha så vi kom hem en och en halv timma senare än vad vi ska. Kände mig sååå dålig. Men vi hade kontakt med zonledarna och de skjutsade oss till lägenheten sen så att vi skulle komma in säkert.

Jag älskar er och uppskattar verkligen era mail!
Loooove,
Sister Stromberg