tisdag 23 april 2013

Fantastisk vecka!‏


Skickat: 2013-04-22

Vår vecka har varit så underbar och vi har även fått se goda resultat från det vilket alltid är extra kul. Vi har arbetat hårt och det har regnat en hel del denna veckan  men vi har kämpat på och gjort vårt bästa. vi har hittat flera nya undersökare som verkligen är intresserade. En av dem, en engelsk kvinna på 46 år, hoppas jag speciellt kommer att fortsätta inse hur mycket evangeliet kan hjälpa henne. Hon har varit med om så otroligt mycket svårt i hennes liv och hon pratar om hur hon alltid har sökt efter något, att det alltid varit något som saknats och jag vet hur mycket glädje det skulle kunna ge henne.

Hade hot pot för första gången denna veckan också. haha. riktigt coolt kinesisk mat där man har en massa mat och stoppar det i kryddat vatten och sen äter. Det var biff, grönkål, squid (bläckfisk?), tofu och en massa annat konstigt. En var från en komage och det kändes som om man bet brosk när man tuggade och smaken var jättekonstig. Men det mesta var riktigt gott faktiskt och jag är numera en hejjare på att äta med pinnar!

Åh och veckans mirakel- vi hade SJU undersökare i kyrkan igår! Såååå coolt. Och en av våra undersökare, Chen. ska döpa sig om några veckor och hon ser fram emot det jättemycket. Hon är supercool! 

Älskar er!

Skicka mig era hemadresser så kan jag skriva brev någon gång :)

Kärlek!!
Sister Stromberg