måndag 8 april 2013

Hard work work!


Godmorgon och god måndag på er!

Idag är jag på riktigt bra humör. Jag och Sister Doying arbetade hårt förra veckan och det resulterade i underbara saker som vi har fått se vilket alltid gör en extra glad!

Början av veckan var tuff! Vi hade en massa bestämda tider med nya människor som vi träffat på gatan. En massa "potentials" som vi kallar dem. Folk som vi pratar med och som vi får nummer av och kan bestämma en tid att träffas med. Dock så är de inte nya undersökare förran vi har haft en "ordentlig" lektion med dem (vilket innebär att hålla bön, lära ut två principer och ge ut en "commitment"). Men alla lektioner som vi planerat blev inställda. Eller "inställda" är fel ord i och med att en del av dem bara struntade i att informera oss om att de inte längre kunde förrän vi redan satt och väntade i biblioteket där vi skulle träffas eller var utanför och knackade på deras dörr. Man blir alltid lika besviken när de inte kommer dit. Men vi fortsatte jobba, vi hade satt upp ganska höga mål för veckan och vi ville verkligen uppnå dem, vi ville se till att vi gjorde allt vi kunde för att uppnå dem. 
Och på slutet av veckan gav det resultat! Jag tror ärligt talat att det alltid ger resultat när man arbetar hårt men det är inte alltid man får se det själv. Det slutade med att vi har träffat flera nya människor som verkligen är golden så att säga! 

Något av det roligaste var dock igår då vi samlades ett gäng hemma hos en medlem från Kina för att se generalkonferensen på mandarin! (Jag och Syster Doying hade möjlighet att se det på engelska på en dator i hörnet av rummet) Så vi hade fyra undersökare där, fyra underbara undersökare och några nyomvända. Så coolt var det! Och vi satt och pratade efteråt om vad det tyckte och vilket tal de hade tyckt mest om. Jag älskar generalkonferensen! Det var så många tal som jag verkligen tyckte om och som rörde mig. Det är egentligen något av det coolaste och mest underbara med vår kyrka- att vi har en profet idag och apostlar och att alla som lyssnar till dem kan se välsignelserna som kommer utav dem. De pratade mycket om familjen och om hur vi stärker dem. Och det är så otroligt viktigt!

Jag hoppas att ni får en bra vecka! Jag älskar er  och saknar er! Denna veckan har verkligen varit fantastisk. Svår men underbar. Jag har lärt mig mycket och verkligen sett hur viktigt det är med detta arbete och hur fantastiskt det kan vara!


Love,
Sister Maggis