torsdag 4 april 2013

Ni Hao!


2013-04-02
(Det betyder hej på mandrarin. tror jag)

Hej på er!

Jag är nu i Huddersfield med min kamrat Sister Doying. Vi har haft en riktigt bra första vecka tillsammans med mycket street contacting vilket var läskigt till en början men jag har börjat tycka om det mer och mer!
Det är mycket arbete som sker här och vi har många inplanerade undervisningar denna kommande vecka! Ah just det. Min kamrat är från USA men talar också mandarin. Eeeh japp så hon undervisar en del och jag förstår inte alls men jag har lärt mig några ord och det är riktigt coolt faktiskt! Tack och lov undervisar vi för det mesta på engelska dock. Men mycket på mandarin också.

Jag är såååå ledsen, kommer inte hinna mer idag. Just det, vi har P-days på måndagar men eftersom det var en "bank holiday" igår sa kunde vi inte använda bibliotekets datorer så därför skulle vi skriva idag men eftersom det blev flyttat hade vi inte bokat datorerna och vi måste iväg och träffa en grym undersökare nu så jag hinner tyvärr inte mer. Förlåt!!! Jag uppskattar verkligen era mail.

LOVAR att skriva ett bättre mail nästa måndag och att även inkludera bilder då.

Älskar och saknar er! 

Sister Strömberg