onsdag 16 april 2014

Grym vecka!

Grym vecka! Det har regnat och blast nagot otroligt och vi gar runt med kanske fem lager klader pa. Tva par tjocka strumpbyxor, vanliga strumpor, kjol (ibland har jag en kjol under min kjol), troja, tjocktroja, yllekofta och jacka. Sen dor man av varme nar man gar inomhus men det ar det vart. Det ar sa galet kallt men vi kan inte klaga for jag ar saker pa att det ar varre for missionarerna i norra delen av Sverige. Vi har inte ens minusgrader har. Ah, det snoade dock i en halvtimma i torsdags. Det var saaaa harligt. Det kandes som hemma. Men sen kom osregnet sa the bliss didn't last for long.
 
Jag och Sister Hedstrom var pa exchange med Sheffield 3 systrarna. Jag och Sister Lam hade riktigt kul ihop och traffade en massa intressanta manniskor. Fick flera "potentials" (folk som ger oss sin information och sager att de skulle vilja traffas igen) men vi fokuserade visserligen pa de kinesiska studenterna (for Sister Lam och hennes kamrat ar i chinese uni area) och de ar alltid jattetrevliga!
 
Hade ocksa vad vi kallar "zone training" i onsdags. vi hade intervjuer med President Pilkington och sen traning fran honom. Jag hade en tio minuters "instruction" om -obedience to the daily schedule-. Det var kul, for nar zonledarna bad mig gora det sa hade jag dagen innan satt upp det som ett personligt mal att jag skulle fokusera pa att vara mer exakt med att folja schemat. Det later sa konstigt egentligen att vi har ett "dagligt schema" men det ar sa fantastiskt for det fungerar verkligen och hjalper oss att arbeta hardare och kunna gora det pa ett bra satt. Bara det att vi har 30 minuter traning varje dag- jag har verkligen kunnat se en stor skillnad pa min egen energi, hur jag sover och hur trott jag ar pa morgonen- de veckor da jag tranat ordentligt och de veckor da jag varit en lat fisk och bara gjort det halvdant och halvt sovande. Jag har markt att jag har lattare att ga upp pa morgonen och att jag somnar snabbare pa kvallen. Bara en av de "sma" sakerna som ingar i schemat som missionar men de gor sa stor skillnad! Laran och forbunden 123:16-17!
 
Edmores dop i fredags var fantastisk! Anden var saaaaaa stark. Jag spelade piano (for att den enda kvinnan har i Rotherham Branch som spelar piano har inte bil och eftersom dopet holls i Sheffield i och med att vi inte har en dopsfunt i var kyrklokal sa kunde hon inte komma) sa jag spelade. Edmores syster skulle komma fran Coventry (down south) men hon hade problem med att komma till kyrkan sa hon var lite sen. Sa for att inte alla skulle sta och vanta och prata, och for att vi skulle kunna forbereda andligt sa spelade jag preludium. I tjugo minuter. TJUGO MINUTER. Kanske inte ar ett problem for de som kan spela alla psalmer i psalmboken men jag kan spela kanske tio, femton max, sa jag blev ganska stressad mot slutet for jag hade spelat i stort sett alla psalmer jag kunde. Men det gick forvanansvart bra faktiskt. Om en psalm ar svart att spela ar det lattare att bara spela med hoger hand och improvisera med den vanstra. Ilir var dar och han alskade det! Han hade ett stort leende under hela dopstjansten eller vad det nu heter. Efterat berattade han att det kandes saaa bra och att han verkligen sag fram emot sitt dop om tva veckor! Sa forhoppningsvis gar allt som planerat, han har varit ganska sjuk den senaste veckan men han ar sa grym. Sa vi haller tummarna. Och ber och sant. ;)
 
Annars, allt ar bra. Ju mer jag fokuserar pa att anpassa mig sjalv och andra min installning, ju battre gar saker med min kamrat. Ju mer talamod jag har, ju mer odmjukhet- det gor saker lattare och jag trivs sa otroligt mycket battre. Jag lar mig sa mycket av Sister Golemi hela tiden- om saker som jag behover forbattra mig pa, saker som jag inser att jag inte borde gora for nar hon gor det sa tycker jag att det ar storande. haha, jag lar mig valdigt mycket, speciellt om mig sjalv.
 
Veckans vers:
Psalms 27:14
"Wait on the Lord: be of good courage, and he shall strengthen thine heart: Wait, I say, on the Lord"
 
 
Alskar er, gor en snoangel at mig!
Loooove,
Sister Maggis