onsdag 16 april 2014

Turning point

Den har veckan har jag haft flera tillfallen da en glodlampa har tants ovanfor mitt huvud. Light bulb moments and turning points. Det later lite som en titel till en sang men det var omedvetet haha. Far skriva ner det till framtida latskrivande. Anyways. Jag har insett att ju mer jag fokuserar pa arbetet, ju hardare jag arbetar och ju mer jag haller mig till schemat och vagledningarna- ju gladare ar jag.

Det ar nagot som jag egentligen vetat hela tiden men jag insag det speciellt denna veckan. Har insett att om jag vill att min kamrat ska ha mer talamod och vara med odmjuk- ja da maste jag antagligen arbeta pa de egenskaperna. Om jag vill att de missionarer som jag har "ansvar" for ska vara "exactly obedient" sa masta jag ocksa vara det. In detail. Aven om de inte ar narvarande sa behover jag vara precis det som jag vill att de ska vara. Det var olika tillfallen da jag fick chans att utova och testa mig sjalv och jag larde mig mycket. Jag lar mig SA mycket hela tiden. Jag ar sa otroligt tacksam for de saker som jag har att lara mig! 

Jag mar grymt! Fortsatter kampa pa och arbeta!
Alskar er,
sister Maggis