onsdag 16 april 2014

"Too much happy"‏

Det ar vad ILIR sa igar efter var lektion med honom. Jag kan inte komma ihag om jag har berattat om honom eller inte men han ar 21 ar gammal, fran Albanien och vi traffade honom nar vi var och handlade i Tesco pa P-day. Sister Golemi tyckte att hon horde honom och hans van prata Albanska men var inte saker sa vi foljde efter dem lite diskret (forsokte i alla fall vara diskreta) och "rakade" mota dem nar de kom runt hornet vid frysdisken (sprang runt) och Sister Golemi forsokte hora vad de sa men lyckades inte sa till sist sa gick hon upp till dem och fragade. And that's how we met Ilir! Han har kommit till kyrkan varje sondag sen dess, och vi har traffat honom i lite mindre and tre veckor nu. Hans engelska ar inte jattebra men anda tillrackligt for att kunna forsta och kommunicera normalt. Men det ar svarare med "kyrkorden" sa Sister Golemi oversatter ganska mycket for honom. Han har varit i England i tva manader och ar har for att studera. OCH hans dop ar den 15 februari! Och nar vi pratade med honom om det igar sa svarade han att han var excited och "too much happy". Det var en fantastisk lektion for anden var sa stark och han berattade om hur Gud svarat hans boner. Han alskar mormons bok, han har haft den albanska mormons boken i en och en halv vecka men har redan last upp till 2 Nephi. Han ar grym! Och medlemmarna har varit riktigt bra med honom! Exciting!!

Aldsterna har ett dop nu till helgen ocksa, hans namn ar Edmore och han kom bara gaendes in i byggnaden en sondag. Fantastisk man! Rotherham gren har inte haft nagra nya medlemmar under en valdigt lang tid sa det ar valdigt spannande! 

En man som ar mindre aktiv kom till kyrkan igar ocksa och det var sa harligt att se honom komma med sin familj! Hans fru ar ganska aktiv och brukar komma med deras tre barn men han har inte kommit pa valdigt lange sa det var grymt! De ar i stort sett den enda yngre familjen har sa de gor en stor skillnad.

Jag mar bra! Har insett att jag maste sluta fokusera sa mycket pa mig sjalv och istallet bara arbeta och kora hart. Inte for att jag inte visste det innan men ibland kommer man pa sig sjalv med att vara lite for upptagen med att tanka pa hur man sjalv mar och om man slutar tanka pa sig sjalv litegrann och istallet fokuserar pa de runt omkring en sa brukar man sjalv ma battre anda! 

Hade inga exchanges forra veckan vilket var skont. haha, det ar fortfarande ganska konstigt att lamna mitt omrade tva dagar i veckan. Den har veckan ska vi in till Sheffield och sen har vi Zone training meeting och intervjuer med Pres. Pilkington pa onsdag sa vi ar inte i vart omrade mandag till onsdag. Men jag ar tacksam for det jag lar mig av alla olika systrar som jag moter!

Jag hoppas att ni alla mar bra och att ni inte har lika daligt vader som vi har har borta! 

LOVE
Sister Stromberg