onsdag 16 april 2014

Staying in Rotherham with a part of Alabama!‏

Hejhejhej fina ni!

Fick reda pa igar att jag stannar kvar i Rotherham! Mitt langsta omrade by far och jag ar taggad pa att fortsatta arbeta med medlemmarna och hitta nya satt var pa vi kan hjalpa arbetet i det har omradet rora sig framat. Min nya kamrat ar Sister Beesley fran Alabama, USA! Hon hade en proper southern accent nar hon kom pa sin mission men har forlorat den lite under tiden. Hon kom ut en transfer efter mig. Jag har varit pa exchange med henne ett par ganger och hon ar hur harlig som helst. Jag ser verkligen fram emot att arbeta med henne och lara mig fran henne. Hon ar ocksa en ny Sister Training Leader sa vi kommer arbeta ihop pa vara exchanges ocksa och kommer ha en bil ett par dagar i veckan nar vi har vara exchanges. Elder Krylborn ar fortfarande min zone leader! 

Vi har haft en bra vecka. Var pa exchange i Sheffield 3, har gjort en del finding och hittat flera trevliga manniskor. Det ar nastan sorgligt hur mycket vadret paverkar var finding. Alla ar bara pa battre humor nar solen ar ute! Det blommar overallt och solen skiner till och fran, kanns skont at vi har overlevt vintern. 

Ah och grenen hade en talangshow i lordags vilket var riktigt trevligt. Vi var fler an vad vi brukar vara pa sondagarna for folk bjod med sig vanner och allt vad det var sa det var harligt. Jag, Sister Golemi och Margaret Slart (en av vara fantastiska medlemmar) sjong "Nearer my God to Thee", min favoritpsalm. Jag spelade piano och sjong stamma pa de sista tva verserna. 

De senaste veckorna har jag bara kant mig sa otroligt taggad pa att kora hart. Jag vill utvecklas och lara mig sa mycket som jag kan precis som jag gjorde nar jag kom for ett ar sedan. Har till och med borjat ga igenom "the twelve week program" igen som vi alla gar igenom som nya missionarer. Bara for att se till att jag kan det sa bra som jag borde och fokuserar pa the basics.

Veckans favoritverser:
2 Nephi 28:32
"My arm is lengtened out all the day long"
Psalms 68:5
"A Father of the fatherless"

Kor pa och njut av varje dag! Jag ar sa taggad pa generalkonferensen nu till helgen. Det ar verkligen ett av arens hojdpunkter och sa fantastiskt inspirerat hur vi kan lyftas, vagledas och starkas av orden av inspirerade ledare. Men inte bara det- propets and apostles of the Lord!

Ta hand om er, alskar er!
Love,
Sister Maggis