onsdag 16 april 2014

Merry Christmas!‏

Hejhejhej!

Den har veckan har varit sadar konstig igen, bra med konstig! 

Forra veckan traffade vi en ung, singel, mamma-Des- (26) som har tre barn som vi pratade med en del. Hon har ingen tro pa Gud men tyckte att det var intressant att vi tva unga tjejer ar ute och gor det har. Hon har gatt igenom valdigt mycket, ett barn med autism, ett barn som foddes med cancer (overlevde) och ingen kontakt med sina foraldrar. Sa den har veckan gick vi forbi henne igen och bjod henne och hennes barn till barnens julfest i kyrkan och vi pratade igen och hjalpte henne lite hemma. Den har kommande veckan ska vi tillbaka till hennes hem och hjalpa henne mala. Hon ar inte sa saker pa budskapet vi har men det kanns bra att vi kunnat hjalpa henne lite och bygga en relation. 

Har inte kunnat traffas med den rumanska familjen den har veckan tyvarr. 

Sen igar var vi hemma hos en annan kvinna, Anne, och sag pa julfilmen "joy to the world". Vi traffade henne nagra veckor sedan ocksa, hon vaxte upp som catholic (katolsk pa svenska? vet ej) och har en stark tro pa Gud och Kristus. Hon var for upptagen for att satta upp en specifik tid for att traffas med oss sa vi hade inte gatt tillbaka an. Men vi traffade henne i stan i veckan och hon sa att hon hade ett julkort till oss och att vi kunde komma och halsa pa henne pa sondagen. Sa vi var dar igar och hon gav oss ett julkort och ett litet julkort. Sa harlig. Sa vi ska tillbaka efter jul igen. 

Traffade ocksa en annan kvinna fran Kongo i veckan och vi ska halsa pa henne pa fredag och hjalpa henne med spraket. Hennes barn pratar bade engelska och franska men hennes engelska ar inte sa bra sa hon ville att vi skulle traffa hennes familj och undervisa henne med spraket. Hon ar valdigt religios och jatteharlig.

Sa den har veckan har vi arbetat mycket mer med att starka relationer med manniskor an att undervisa dem. 

Vi hade var mission christmas party i torsdags ocksa vilket var riktigt kul! Det var bara sodra delen av missionen men det var kul! Vi sjong julsanger, korde lekar och hade en talangshow. Jag skulle inte gora nagot (i och med att sjunga inte ar varldens roligaste talang) men sen sa var det nagot med teknologin som inte funkade sa bra sa medan de holl pa att fixa med det sa bad Elder McAllister (min forra zonledare i Newcastle) mig att gora nagot under tiden. Problemet var bara att han fragade mig framfor alla med mikrofonen i hand. Sa jag korde en av mina latar vilket var konstigt for jag kunde knappt komma ihag texten men det gick relativt bra considering the circumstances. Mathias (Elder Krylborn) sjong ocksa vilket var kul! Kande mig extra stolt. Han ar inte i min zon men han ar zonledare for Sheffield B (jag ar i sheffield A) sa vi traffas ganska ofta anda vilket ar kul men fortfarande lite konstigt. Jag maste fortfarande paminna mig sjalv om att kalla honom Elder Krylborn.

Jag och Sister Hedstrom akte pa exchange ocksa torsdag kvall till fredag i Beverly. En och en halv timmas bilresa men det var harligt och vi traffade nagra riktigt trevliga manniskor! Det var kul att traffa Sister Schmidt igen (fran tyskland) som var i samma zon som mig mina tva forsta transfers.

Saknar er alla och hoppas att ni kan njuta av julen!
Jag skickade ett paket hem forra veckan sa forhoppningsvis sa kommer det fram i tid!! Det ar pa vag i alla fall! 

Idag ska vi ut och handla mat for julen. Pa julafton kvall ska vi kopa mat fran the fish and chip shop som ligger vid vart hus. Pa juldagen ska vi hem till The Hulmes for Christmas dinner och skype. Ska inhandla lite kottbullar och ocksa gora svenska pannkakor sa vi far lite svenskligheter har borta. Ingen sno dock tyvarr. En hel del regn och vind.

HA EN GRYYYYYYYYM JUL! Ta hand om er och njut av att vara runt manniskor ni alskar och kom ihag det viktiga med julen. 

Veckans vers:
Laran och forbunden 84:88
"And whoso  receiveth you, there I will be also, for I will go before your face. I will be on your right hand and on your left, and my Spirit shall be in your hearts and mine angels above you, to bear you up"

Alskar er,
Sister Maggis

bilderna
7362- Jag och Sis. Hedstrom i bilen pa vag till exchange
7349- jag och sis. Golemi
7371- efter en gryyyym lektion och man har en san dar harlig kansla i kroppen sa att man inte kan sta still. Happy dance!