onsdag 16 april 2014

Ilir got baptised!‏

Harlig vecka! Sa otroligt mycket regn igen men en eller tva dagar med harlig sol. Idag pa morgonen kandes det faktiskt nastan som var. Sa an finns det hopps for framtiden! Forhoppningsvis far vi annu mer sol sa att inte hela England blir oversvammat och forsvinner. Har blivit dygnsur mer an en gang den har veckan men vi har haft en rolig vecka. Nar man varit med en kamrat sa lange sa vanjer man sig vid varandra och man lar sig hur den andra personen funkar och hur man bast kan arbeta ihop och undervisa och sa vidare. Det tar tid bara. Men vi fick reda pa igar att jag och Sister Golemi stannar kvar i Rotherham en transfer till sa det har kommer bli den langsta tiden jag varit i ett omrade och varit med samma kamrat hittills pa min mission. Jag ar glad for det dock. Sa mycket som borjat handa har och man kan kanna det och medlemmarna kanner det att saker och ting ar pa vag att handa. Sa vi kor pa och forsoker starka medlemmarna sa mycket som mojligt och hitta de dar manniskorna som uppriktigt vill lara sig och soker efter mer i deras liv. 

Ilirs dop var en del av det. Det gick jattebra och det var manga medlemmar dar vilket var ett mirakel da bilarna ar fa och vi behovde aka in till Sheffield for att gora det. Riktigt harligt och Ilir var sa glad!! Han hade flera vanner dar och tog med sig sin van till kyrkan i sondags, anda problemet ar att hans van knappt pratar nagon engelska alls sa det ar mest Ilir och Sister Golemi som kan prata med honom pa Albaniska. Albanska? 

Ar sa glad att jag ar har och kan kora pa. Vi har flera mal och nya tankar om vad vi ska gora och forbattra denna kommande transfer. Men vi ska ga igenom det mer pa fredag nar vi planerar mer pa djupet. Jag ar excited for det gor en stor skillnad nar man kan vara lite langre i ett omrade. Eller jag tror det, jag har ju inte upplevt det forrut haha.

Jag hoppas att ni mar bra och att ni kor pa! 

JAg alskar er,
looooves,
Sister Maggis