onsdag 16 april 2014

Nytt fint år i Rotherham!‏

Halla dar,
 
hoppas ni alla mar bra och att ni hade ett fint nyar! Jag har insett hur mycket utav en tant jag har blivit sen jag kom pa mission. Alldeles for trott for att bry mig om att det var nyar. Gick och la mig vid tio och vi fick sovmorgon till atta sa det var gott och behovligt. Men det har varit en harlig vecka. Var pa mission leader council i torsdags (vi har det en gang i manaden) och diskuterade om nya saker som vi ska trana och undervisa missionarerna om under det kommande aret. Det nya malet for dop detta kommande ar ar 501 och vi dopte 300 detta foregaende ar men vi ar ocksa dubbelt sa manga missionarer. Och fordelen med att vi inte kommer ha lika mycket okning av missionarer ar att inte lika manga missionarer behover tranas och trana. Sa forhoppningsvis sa kan vi alla fortsatta utvecklas och bara jobba hart!
 
Tranfers denna veckan men jag och Sister Golemi stannar bada kvar i Rotherham vilket vi forvantade oss. Jag tror att det kommer vara riktigt bra for oss. Sa vi kan fa igang omradet mer och jag vet att jag har mycket kvar att lara mig av henne, aven om de nastkommande sex veckorna troligen kommer att kannas langa ibland, haha, sa vet jag att det kommer vara riktigt bra. Jag ar helt overtygad om att det kommer gora mig till en battre missionar och att dessa utmaningar och erfarenheter kommer att hjalpa mig.
 
Det kanns for ovrigt JATTEKONSTIGT att det ar 2014. Det har slagit mig hur snabbt tiden har gatt och att jag faktiskt kommer hem i ar. Sjukt. Pa senaste har jag funderat valdigt mycket pa hur jag kan arbeta hardare och bli en annu battre missionar. Kom till en punkt da jag blev lite overvaldigad av allt jag kande att jag ville bli battre pa och behova forbattra. Mest for att jag varit ute ratt lange nu och fortfarande inte riktigt ar dar jag vill vara men jag har insett att det handlar inte om det. Det handlar bara om att rora sig i ratt riktning och fortsatta framat. Men jag vill vara den basta missionar som jag kan vara, detta ska vara de basta manaderna pa min mission for jag behover inte oroa mig om lika mycket da jag har lart mig de grundlaggande sakerna. Men jag ar peppad!
 
Jag och Sis. Hedstrom var pa exchange i Hull med Sister Lam och Arrive. Det var sa kul att traffa Sis. Lam igen som jag tjanade med i the MTC och hennes franska kamrat! Jag lar mig sa mycket nar jag ar pa exchange aven ifall det ar ganska trottsamt att packa, fixa mat och planera dessa exchanges varje vecka! Plus att vart omrade inte far lika mycket tid vilket inte ar sa kul. Men det ar grymt!
 
2014, here we come! Sa mycket saker som kommer handa det har aret och det kommer bli gryyyymt. Tank att for ett ar sen sa skulle jag precis skicka ivag mina missionspapper och nervost vanta pa att fa veta vart jag skulle komma!
 
HA DET GOOOTT,
Love,
Sister Maggis